Flexfilm

Tom De Winter

general manager van Rotom

Rotom -een familiebedrijf gelegen in het hart van de Belgische groenteregio-  teelt,  verpakt, verhandeld en vervoerd talrijke soorten tomaten. Dit doet Rotom voor een uitgebreide klantenkring in heel Europa, Scandinavië en Amerika. “Nagenoeg vanaf de oprichting van Flex Film werkte mijn vader (de oprichter van Rotom, red.) al samen met Flex Film”, zegt Tom de Winter. “Beide bedrijven kennen elkaar dus door en door. Flex Film verzorgt alle onbedrukte en bedrukte folie die wij nodig hebben voor het verpakken van tomaten. Veelal gebruiken wij flowpackfolie.” Hij vervolgt: “Tomaten zijn een teer, kwetsbaar product en kunnen slecht tegen aanrakingen. De kwaliteit gaat dan snel achteruit. Met de folie voorkom je dat. Daarnaast biedt de folie een bepaalde mate van hygiëne en maken wij d.m.v. bedrukkingen volop gebruik van de marketing kracht van bedrukte flowpackfolie.”

 

Tom de Winter benadrukt dat de kwaliteit van de folies van Flex Film niet de enige reden is achter de succesvolle samenwerking. “Het serviceniveau bij Flex Film is hoog; dat vind je niet snel bij een ander bedrijf. Flex Film is heel proactief en zorgt ervoor dat onze voorraad (voorbedrukte) folie op peil blijft; daar hoeven we zelf dus niet op te letten. Door dit voorraadmanagement is onze verpakkingsafdeling verzekerd van continuïteit. Dat is in het belang van onze mooie tomaten en uiteraard onze klanten!”

"Voorraadmanagement van Flex Film is uitstekend geregeld."

Flex Film investeert in kennis; onverminderde focus op duurzaam

Jeroen en Tom Kruiper zijn geïnterviewd door Verpakkingsmanagement.

In het artikel delen ze hun blik op de verpakkingsbranche en geven ze aan wat de uitdagingen zijn rondom duurzaam verpakken.

Scroll naar boven